Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében.

Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést („analizáló”), hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezheti az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a http://www.mariatrebenpatikaja.hu/ weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy legközelebb is emlékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

  • Részletek

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Analizáló (látogatáselemző) sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Vásárlói vélemények

Hajnalka Bátmonostorról írta: Maria Treben könyvét a családban eredményesen használom. Az ott leírtak miatt szerettem volna svédkeserűt készíteni, de az alapanyagok beszerzése nehéz. A svédkeserű fűszerkeverékben minden a kellő mennyiségben benne van.

Még több

Blog / Nyári vitaminbombák – melyik gyümölcsöt miért érdemes fogyasztani? 2018. Július 21. 12:42

Címkék: egészség, életmód

A nyár bőven kínálja nekünk a természet kincseit, amelyek mindamellett, hogy finomak, nagyon egészségesek is. Ilyenkor érdemes minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, hogy feltöltsük szervezetünk vitamin készletét. Ezzel jelentősen hozzájárulunk immunrendszerünk megerősítéséhez, így könnyebben tudjuk majd átvészelni a hűvösebb őszi-téli időszakot.

Eper

Ez az édes, piros gyümölcs gazdag antioxidánsokban és gyulladáscsökkentő anyagokban. Nagyon magas a C-vitamin és mangán tartalma. Ezen tulajdonságoknak köszönhetően kedvezően hat a szív- és érrendszerre, csökkenti a koleszterinszintet és védi a sejteket. A nyelőcsőrák, mell-, méhnyak-, és vastagbélrák megelőzésében is nagyon hatékony.

Számos tanulmány igazolja, hogy az eper rendszeres fogyasztása csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulási kockázatát.

Édes íze ne tévesszen meg bennünket. Nagyon alacsony a kalóriatartalma, ezért fogyókúrás vagy diétás étrendbe is remekül beilleszthető.

Cseresznye

Ennek a kora nyári gyümölcsnek több fajtája is ismert. Az apróbb, fekete színűtől a nagyobb szemű, piros és fehér húsúig. Mindegyikre igaz, hogy rendkívül jó rostforrás, így a bélrendszerünkre jótékonyan hat. Székrekedés esetén mindenképpen ajánlatos sokat fogyasztani belőle. Emellett gyorsítja az anyagcserét, segíti a fogyást.

Mint a legtöbb piros színű gyümölcs, a cseresznye is védi a szív- és érrendszer egészségét. Magas káliumtartalmának köszönhetően a cseresznye igencsak jótékony hatást gyakorol a magas vérnyomásra, de rendszeres fogyasztásával az izomgörcsöket is csökkenti, sőt fejleszti az izmok erejét.
A cseresznye nagy mennyiségben tartalmaz a kálium mellett kalciumot, foszfort, cinket, magnéziumot és vasat. Ennek köszönhetően nagyszerű immunerősítő.
Kutatások bizonyítják, hogy a cseresznye kedvezően hat az ízületekre és a porckopásra. Ez a hatása vértisztító tulajdonságának és magas ásványi anyag tartalmának tudható be.
A benne lévő bioflavonoidoknak köszönhetően a cseresznye segíti a bőr megújulását, lassítja az öregedési folyamatokat, és jótékonyan hat a kötőszövetek anyagcseréjére is.  Magas C- és B-vitamin tartalmának köszönhetően segíti a kötőszövetek rugalmasan tartását. Nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy bőrünk fiatalos és finom tapintású maradjon.

Meggy

A cseresznye savanyúbb „változata” leginkább sütemények kedvelt hozzávalója. Kiváló antioxidáns és vértisztító tulajdonságú. Serkenti a szívműködést, erősíti a szívizmokat, mivel nagyon magas a kalcium, kálium és magnézium tartalma. Nem csak gyümölcsét használhatjuk fel egészségünk érdekében. A szárából készített tea elsősorban fogyókúrás italként ismert, de emellett jótékonyan hat a szívizmokra is.
A meggyben a B-vitamin összes fajtája megtalálható! Emiatt az izomzatunkra, emésztésünkre és az idegrendszerünkre is jótékony hatással van, ha rendszeresen fogyasztjuk.

Sárgadinnye


Kétség kívül a nyár egyik legkedveltebb zamatos gyümölcse.
Tudta, hogy napi egy sárgadinnye a szervezet számára szüksége ásványi anyagok és vitaminok jelentős részét biztosítja?
Ezek mind megtalálhatóak a sárgadinnyében: kalcium, foszfor, vas, nátrium, kálium, magnézium, réz, cink, króm, A-vitamin, tiamin, folsav, C-vitamin. Ha Ön olyan szerencsés, hogy nyári időszakban vár kisbabát, akkor nagyon ajánlott a sárgadinnye fogyasztása, mert minden benne van, ami a terhesség alatt megnövekedett vitamin- és ásványi anyag szükségletet biztosítja.
Magas Béta-karotin tartalmának köszönhetően támogatja a szemek egészségét, javítja a látás élességét. Rendkívül jó gyulladáscsökkentő és lázcsillapító hatású is. Mindenféle gyulladásos megbetegedésben jótékony, de leginkább a bélgyulladások, ízületi gyulladások és a bőr gyulladásos megbetegedéseiben hoz látványos javulást.
Rendszertelen vagy erős menstruációs vérzés esetén is segít a sárgadinnye. Magas karotin tartalmának köszönhetően jó hatással van ezekre a problémákra.
Magas cukortartalma miatt azonban cukorbetegeknek csak mértékkel ajánlott.


Görögdinnye

A lédús görögdinnye nem csak vitamin tartalma miatt hasznos. Nagy mennyiségű víztartalma segíti a belső hidratálást, ami a nyári hőségben nagyon hasznos. Édes íze miatt kisgyermekek is szívesen fogyasztják, így könnyen gondoskodhatunk a megnövekedett folyadékigényük pótlásáról szabadtéri programok alatt. Emellett bőrünknek is jót tesz, hatására a bőr rugalmasabb, kisimultabb lesz. Méregtelenítő kúrákhoz is ajánlott. Magas rosttartalmánál fogva kipucolja a beleket, víztartalma átmossa a veséket.

Megtalálható benne a likopin nevű antioxidáns, amely gyorsan köti meg a káros szabadgyököket. Így a rák kockázatát is csökkenthetjük rendszeres görögdinnye fogyasztással. Gondolta volna, hogy a görögdinnye még az UV-sugárzás elleni védelemben is fontos szerepet játszik? Ez szintén likopin tartalmának köszönhető, amely felfogja a bőrt érő káros sugarak hatásait.

Magas cukortartalma gyorsan megemeli a vércukorszintet, ezért cukorbetegeknek csak mértékkel ajánlott fogyasztani. Szénhidrát tartalma miatt azonban fogyókúrához nagyon is javasolt. Annyi energiát biztosít a szervezetünknek, hogy egy főétkezést nyugodtan kiválthatunk vele. Így a diétánk eredményességéhez is nagyban hozzájárulhat.


Sárgabarack

Sárga gyümölcs lévén, ez is rendkívül jó gyulladáscsökkentő. A bélgyulladásokra igencsak jótékony hatással van, emellett bőrünket is megszépíti. Kiváló rostforrás, amely székrekedés esetén áldásos.
Magas C-vitamin és kálium tartalma miatt védelmet nyújt az érhálózatunknak, kedvezően hat a szívre.
A-vitamin tartalma segíti a szemek egészségének megőrzését és az éleslátásmegtartását. Számítógéppel dolgozóknak különösen ajánlott a rendszeres fogyasztása!
Héjából és gyümölcséből is készíthetünk pakolást bőrünkre, főként, ha pattanásos, aknés vagy ekcémás a bőrünk. Látványosan segíti a bőrsejtek megújulását és regenerálódását, csökkenti a gyulladásokat.

A sárgabarack magja nagyon sok B17-vitamint tartalmaz, amely a rákos megbetegedések kezelésében
ígéretes gyógyszer lehet. Jelenleg még folynak erről a kutatások, a tudósok között is vita tárgyát képezi.

Málna

A málna, sok piros gyümölcshöz hasonlóan, rengeteg C-vitamint és antioxidánst tartalmaz, így erősíti az immunrendszert és megelőzi a rákos megbetegedéseket. Kitűnő vértisztító. Magas vas tartalma miatt vérszegénység ellen is hatásos.

A-vitamint, B1- és B2-vitamint is tartalmaz. Magas a kálcium-, kálium-, és magnézium tartalma. Ezek nem csak szívünket és érrendszerünket védik, de mozgásszervi megbetegedések esetén is javulást hozhatnak.

Kevesen tudják, hogy másnaposság ellen és antibiotikum kúra után is jó szolgálatot tesz, mert segít helyreállítani a megterhelt emésztőrendszert és a károsodott bélflórát.

Szépségvitaminként is emlegetik a málnát. Magas biotin tartalmánál fogva szépíti a bőrt, csillogóvá és dússá teszi a hajat.


Hogyan fogyasszuk a nyári gyümölcsöket?

A gyümölcsöket legcélszerűbb nyersen fogyasztani. Nem csak azért mert így a legfinomabbak, hanem mert vitamin tartalmuk így sértetlenül, maximális mennyiségben juttatható be a szervezetünkbe. Érdemes vegyszermentes területről beszerezni, a legjobb, ha biokertészetből származó gyümölcsöket vásárolunk. Ha magunk termesztjük a háztáji kertünkben, akkor a permetszereket, műtrágyát amennyire lehet, kerüljük.
A legtöbb élénk színű, zamatos aromájú gyümölcs szinte bármilyen étel ízét és megjelenését képes feldobni. Akár dekorációnak is alkalmazhatjuk fagylaltokra, pudingokra, süteményekre.
Az édesebb gyümölcsökből készíthetünk turmixot is. Használjunk hozzá kókusz- vagy mandulatejet, és fehér cukor helyett nádcukrot vagy kókuszvirág cukrot. Akár többféle gyümölcsöt is beletehetünk ízlés szerint. Ha adunk hozzá még 1-2 nyers tojássárgáját is, akkor sűrűbb, krémesebb turmixot kapunk.
A málna, meggy és cseresznye különféle italok ízesítéséhez vagy díszítéséhez is használható. Ki is préselhetjük, így 100%-os gyümölcslével olthatjuk szomjunkat.
Jégkása készítéséhez néhány jégkockát a kedvenc gyümölcsünkkel egy turmixgépben daráljunk durvára, és díszítsük mentalevéllel, vagy citromkarikával. Kiváló hűsítő és szomjoltó italt kaphatunk így.
Feldarabolva tegyük joghurtba, majd adagoljuk pici műanyag pohárkákba. Állítsunk bele egy fogpiszkálót vagy fából készült spatulát, és fagyasszuk le. Hasonlóan fogyasszuk, mint a fagylaltot.
Készíthetünk hideg gyümölcslevest is főzés nélkül. Ehhez tejszínnel turmixoljuk össze a kiválasztott gyümölcsöt, hogy krémes állagú legyen a végeredmény. Hűtsük be és pirított mandulával vagy kókuszchipsszel tálaljuk. Ha egészségesebben szeretnénk elkészíteni, növényi tejszín helyettesítőket is használhatunk. A kókuszkrém egészen feldobja a gyümölcslevesünket kókuszos-édes zamatával.


Szöllősi Adrienn

Vissza az előző oldalra