Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében.

Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést („analizáló”), hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezheti az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a http://www.mariatrebenpatikaja.hu/ weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy legközelebb is emlékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

  • Részletek

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Analizáló (látogatáselemző) sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Vásárlói vélemények

D.Éva Budapestről írta: Kíváncsiságból leptem meg magam egy cirbolyfenyő párnával és nem csalódtam! Csodás az illata, enyhén érezni az egész szobában, de legfőképp az ágy körül. Már az illatával megnyugtat, és kipihentebben ébredek. Nagyon szép a huzata, ajándékba is szívesen adnám..

Még több

Blog / Így küzdjük le a tavaszi fáradságot! 2019. Március 26. 19:10

Címkék: egészség, életmód, gyógynövények

Itt a tavasz, a kikelet, a természet megújulása. Süt a nap, melegszik a levegő, virágillat száll a levegőben. Boldognak és energikusnak kellene lennünk, ehelyett azonban gyakran fáradtnak, aluszékonynak, enerváltnak érezzük magunkat. Sokan küzdenek depresszióval, kedvetlenséggel. Egyszóval küszködünk a tavaszi fáradsággal. Furcsa anomália ez, de vajon mi okozza?

A tavaszi fáradság nem betegség, és nem kell tőle megijednünk, ez természetes jelenség. A hormonjaink a felelősek érte. Egészen pontosan két hormon, a melantonin, amely az alvásért, és a szerotonin, amely a boldogságérzetért felelős. Télen, amikor rövidebbek a nappalok és hosszabb időn át van sötétség, a melatonin termelődése fokozódik szervezetünkben. Tavasszal azonban a több fény hatására csökkenni kezd a melatonin szintünk, ami átmenetileg felborítja az alvás-ébrenlét bioritmusát. Ettől érezzük úgy, hogy szinte állandóan csak aludnánk.
Ehhez társul még, hogy a téli időszakban, szintén a kevesebb fény hatására lecsökkent szerotonin szintük, tavasszal csak nagyon lassan kezd helyreállni. A boldogsághormon hiánya átmenetileg levertséget, depressziót okoz. Emiatt sokszor kedvetlennek érezhetjük magunkat.

A hormonok mellett a téli zsírban gazdag és vitaminban szegény táplálkozás, valamint a lecsökkent mozgás is felelős a tavaszi fáradságért. Szervezetünk vitaminhiánnyal küszködik. Ráadásul a jó időben egyre többet mozdulunk ki. Előkerül a bringa, a görkori, vagy jólesik egy kis futás a napsütésben. Azonban a szervezetünknek a több mozgáshoz több energiára van szüksége, a téli időszakban kimerült tartalékaink már nem elegendőek ehhez. Emiatt akár egy kisebb séta után is rendkívül fáradtnak érezhetjük magunkat.

Mit tehetünk a tavaszi fáradság ellen?

 

Töltsük fel a vitamin készleteinket!

Együnk minél több szezonális gyümölcsöt és zöldséget, rendszeresen fogyasszunk salátákat. A téli időszakban kimerült D-vitamin készleteinket olajos magvakból, tejtermékekből pótolhatjuk. Ha nagyon kimerültnek érezzük magunkat, akkor bátran végezzünk egy D-vitamin kúrát jó minőségű étrend-kiegészítővel.

Fokozottan kezdjük el a mozgást!

Vegyük figyelembe, hogy szervezetünk és testünk még a téli lelassult üzemmódra van beállva. Érdemes fokozatosan hozzászoktatni magunkat a fizikai terheléshez. Kezdjük rövidebb edzésekkel, kisebb sétákkal vagy egy-egy rövidebb kocogással. 4-5 naponta mindig emeljük a terhelést, amíg el nem érjük a kívánt szintet.

Igyunk több folyadékot!

Télen a folyadékbevitelt is erősen lecsökkentjük, mert a szervezetünk nem párologtat olyan erősen, mint a nyári melegben. Tavasszal a növekvő hőmérséklet és a fokozottabb mozgás miatt azonban több folyadékra van szükségünk. Igyunk legalább 2-3 liter vizet naponta!

Segít a fitoterápia!

Együnk sok vasban gazdag zöldséget, mert a tavaszi fáradsághoz a vashiány is hozzájárulhat. Vasban gazdag például a cékla, a zöld leveles saláták és a csalán is.

A B-vitaminok segítenek a depresszió és a stressz oldásában, valamint a szellemi fáradság leküzdésében. A gabonafélék, a sörélesztő és a hüvelyesek (bab, lencse, borsó) is magas B-vitamin tartalmú élelmiszerek, iktassuk be rendszeresen az étrendünkbe.

A hagymafélék rendkívül sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Ilyen például a foszfor, a kén, kalcium, vas, C-vitamin. Ezek mind rendkívül jól jönnek a szervezetünk feltuningolásában és a fáradság leküzdésében. Ráadásul antibakteriális és vírusölő hatásuknak köszönhetően a tavaszi meghűlések ellen is felvértezhetjük magunkat. Az újhagyma és a medvehagyma szezonja is most kezdődik, mindkettő nagyon finom! Tegyük szendvicsre vagy salátába!

Gyógynövényteákat is fogyaszthatunk, melyek segítenek a folyadékpótlásban is. A körömvirág tea például rendkívül jó gyulladáscsökkentő, és kedvezően hat a depressziónkra. Szintén kellemes üdítőital készíthető citromfűből, mely nem csak vírusölő hatású, de stresszoldó is.
A zöldtea antioxidáns tulajdonságú és élénkítő hatású. Kávé helyett is bevethetjük, sokkal energikusabbnak fogjuk magunkat érezni tőle.

Szöllősi Adrienn

Vissza az előző oldalra