Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében.

Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést („analizáló”), hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezheti az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a http://www.mariatrebenpatikaja.hu/ weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy legközelebb is emlékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

  • Részletek

Funkcionális sütik
Ezek a sütik könnyítik az oldal használatát azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ide tartozik például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése is.

Analizáló (látogatáselemző) sütik
Ezek a sütik segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a szolgáltatásunk.

Marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Vásárlói vélemények

Hajnalka Bátmonostorról írta: Maria Treben könyvét a családban eredményesen használom. Az ott leírtak miatt szerettem volna svédkeserűt készíteni, de az alapanyagok beszerzése nehéz. A svédkeserű fűszerkeverékben minden a kellő mennyiségben benne van.

Még több

Blog / Így küzdjük le a tavaszi fáradságot! 2019. Március 26. 19:10

Címkék: egészség, életmód, gyógynövények

Itt a tavasz, a kikelet, a természet megújulása. Süt a nap, melegszik a levegő, virágillat száll a levegőben. Boldognak és energikusnak kellene lennünk, ehelyett azonban gyakran fáradtnak, aluszékonynak, enerváltnak érezzük magunkat. Sokan küzdenek depresszióval, kedvetlenséggel. Egyszóval küszködünk a tavaszi fáradsággal. Furcsa anomália ez, de vajon mi okozza?

A tavaszi fáradság nem betegség, és nem kell tőle megijednünk, ez természetes jelenség. A hormonjaink a felelősek érte. Egészen pontosan két hormon, a melantonin, amely az alvásért, és a szerotonin, amely a boldogságérzetért felelős. Télen, amikor rövidebbek a nappalok és hosszabb időn át van sötétség, a melatonin termelődése fokozódik szervezetünkben. Tavasszal azonban a több fény hatására csökkenni kezd a melatonin szintünk, ami átmenetileg felborítja az alvás-ébrenlét bioritmusát. Ettől érezzük úgy, hogy szinte állandóan csak aludnánk.
Ehhez társul még, hogy a téli időszakban, szintén a kevesebb fény hatására lecsökkent szerotonin szintük, tavasszal csak nagyon lassan kezd helyreállni. A boldogsághormon hiánya átmenetileg levertséget, depressziót okoz. Emiatt sokszor kedvetlennek érezhetjük magunkat.

A hormonok mellett a téli zsírban gazdag és vitaminban szegény táplálkozás, valamint a lecsökkent mozgás is felelős a tavaszi fáradságért. Szervezetünk vitaminhiánnyal küszködik. Ráadásul a jó időben egyre többet mozdulunk ki. Előkerül a bringa, a görkori, vagy jólesik egy kis futás a napsütésben. Azonban a szervezetünknek a több mozgáshoz több energiára van szüksége, a téli időszakban kimerült tartalékaink már nem elegendőek ehhez. Emiatt akár egy kisebb séta után is rendkívül fáradtnak érezhetjük magunkat.

Mit tehetünk a tavaszi fáradság ellen?

 

Töltsük fel a vitamin készleteinket!

Együnk minél több szezonális gyümölcsöt és zöldséget, rendszeresen fogyasszunk salátákat. A téli időszakban kimerült D-vitamin készleteinket olajos magvakból, tejtermékekből pótolhatjuk. Ha nagyon kimerültnek érezzük magunkat, akkor bátran végezzünk egy D-vitamin kúrát jó minőségű étrend-kiegészítővel.

Fokozottan kezdjük el a mozgást!

Vegyük figyelembe, hogy szervezetünk és testünk még a téli lelassult üzemmódra van beállva. Érdemes fokozatosan hozzászoktatni magunkat a fizikai terheléshez. Kezdjük rövidebb edzésekkel, kisebb sétákkal vagy egy-egy rövidebb kocogással. 4-5 naponta mindig emeljük a terhelést, amíg el nem érjük a kívánt szintet.

Igyunk több folyadékot!

Télen a folyadékbevitelt is erősen lecsökkentjük, mert a szervezetünk nem párologtat olyan erősen, mint a nyári melegben. Tavasszal a növekvő hőmérséklet és a fokozottabb mozgás miatt azonban több folyadékra van szükségünk. Igyunk legalább 2-3 liter vizet naponta!

Segít a fitoterápia!

Együnk sok vasban gazdag zöldséget, mert a tavaszi fáradsághoz a vashiány is hozzájárulhat. Vasban gazdag például a cékla, a zöld leveles saláták és a csalán is.

A B-vitaminok segítenek a depresszió és a stressz oldásában, valamint a szellemi fáradság leküzdésében. A gabonafélék, a sörélesztő és a hüvelyesek (bab, lencse, borsó) is magas B-vitamin tartalmú élelmiszerek, iktassuk be rendszeresen az étrendünkbe.

A hagymafélék rendkívül sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Ilyen például a foszfor, a kén, kalcium, vas, C-vitamin. Ezek mind rendkívül jól jönnek a szervezetünk feltuningolásában és a fáradság leküzdésében. Ráadásul antibakteriális és vírusölő hatásuknak köszönhetően a tavaszi meghűlések ellen is felvértezhetjük magunkat. Az újhagyma és a medvehagyma szezonja is most kezdődik, mindkettő nagyon finom! Tegyük szendvicsre vagy salátába!

Gyógynövényteákat is fogyaszthatunk, melyek segítenek a folyadékpótlásban is. A körömvirág tea például rendkívül jó gyulladáscsökkentő, és kedvezően hat a depressziónkra. Szintén kellemes üdítőital készíthető citromfűből, mely nem csak vírusölő hatású, de stresszoldó is.
A zöldtea antioxidáns tulajdonságú és élénkítő hatású. Kávé helyett is bevethetjük, sokkal energikusabbnak fogjuk magunkat érezni tőle.

Szöllősi Adrienn

Vissza az előző oldalra