Vásárlói vélemények

D.Éva Budapestről írta: Kíváncsiságból leptem meg magam egy cirbolyfenyő párnával és nem csalódtam! Csodás az illata, enyhén érezni az egész szobában, de legfőképp az ágy körül. Már az illatával megnyugtat, és kipihentebben ébredek. Nagyon szép a huzata, ajándékba is szívesen adnám..

Még több

Blog / A kincset érő napfény!

Címkék: egészség, életmód

Kövecses Anna: Varázsra várok

Teljes szívemből
Varázsra várok,
Virágzó napfény
Szálljon a tájon.

Éledjen minden
Szundító csoda,
Hósipkás télnek
Illanjon nyoma.

Rügyezzen élet
Zöldellő szilfán,
Bimbózzon illat
Ibolya szirmán.

Ligetek mélyén
Orgona nyíljon,
Szilvafa habján
Zamat viruljon.

Lepke hintázzon
Kankalin fényén,
Nektár csillogjon
Tavasz reményén.

Ó, az az áldásos napfény, melyet annyira várunk egy-egy borongósabb nap után, és amely csodákra képes!
Milliószor hallottuk, hogy a fényvitaminnak is becézett D-vitamin mennyire fontos a szervezet egészséges működéséhez. Fizetni sem kell érte, a Természet ajándéka, mégis gyakran megfeledkezünk róla, és ha nem töltünk elég időt a szabad levegőn, természetes fényben, napsütésben, bizony komoly problémák üthetik fel a fejüket:

- izomgyengeség
- pikkelysömör
- cukorbetegség
- krónikus vesebetegség
- asztma
- szív- és érrendszeri problémák
Csak néhány azok közül a betegségek közül, melyek sok esetben a D-vitamin hiányára vezethetők vissza.
Sokan abban a hitben élnek, hogy a táplálkozással elegendő mennyiséget visznek be ebből a vitaminból is, azonban ez a legtöbbször nem igaz, hiszen csak nagyon kevés étel tartalmaz olyan mennyiségű D-vitamint, melyre a szervezetnek nap, mint nap szüksége van.

Mi hát a megoldás? A kincset érő napfény!
A naptár szerint is beköszöntött a tavasz és már most bő kézzel kínált meg bennünket napfénytől szikrázó órákkal, szinte minden nap.
A hosszú tél után triplán jól esik napfürdőzni, mert legsugárzóbb égi testünknek már ereje is van: nem csak világít, melegít is.
Természetesen nem kell a legveszélyesebb napszakokban hosszú órákig süttetnünk magunkat, elegendő akár a reggeli, akár a késő délutáni napsütésben eltöltenünk minden nap 10-20 percet.
Előfordulnak olyan élethelyzetek, mint a várandósság, vagy olyan betegségek, mint a daganatos megbetegedések, amikor kiemelten fontos a D-vitamin bevitele. Erre vannak megfelelő készítmények, melyekkel érdemes megtámogatni a szervezet működését.

A léleknek is gyógyír
Bizonyított tény, hogy a depresszió orvosolható napfénnyel, hiszen sokszor éppen a D-vitamin hiánya okozza. Bármikor, ha rossz kedved van, valami nyugtalanít, vagy csak szeretnél semmire nem gondolva feltöltődni, ülj ki egy padra, a folyópartra, vagy csak az erkélyre, a lényeg, hogy süssön rád a nap! És mire letelik a húsz perc, mintha újjá születtél volna!

Fülöp-Szentgyörgyi Viktória

 

Vissza az előző oldalra